Maldiv.hu - Jetwing Travel Utazási iroda Hírek

A béke szigetén: a maldív élővilág csodái

Érdekességek

Homokos tengerpart, pálmafák, végtelen óceán és háborítatlan természet. A legtöbbünknek ez a kép él a fejében a csodálatos Maldív-szigetekről, amely valóban igazi paradicsom.

Homokos tengerpart, pálmafák, végtelen óceán és háborítatlan természet. A legtöbbünknek ez a kép él a fejében a csodálatos Maldív-szigetekről, amely kétségtelenül valóban igazi paradicsom. Ugyanakkor e zavartalan flóra és fauna részét képezik még azok az állatok is, amik szintén a szigeteken, illetve az azokat körülvevő vizekben élnek, így aztán róluk sem szabad – és nem is érdemes elfeledkeznünk!

Amint kilépünk aktuális szállásunk védett falai közül, máris a természet lágy, puha ölén találhatjuk magunkat, megannyi érdekes és különleges teremtménnyel, amikkel itt és most lehetőségünk nyílik egy kicsit jobban és közelebbről is megismerkedni.

A Villa Park Hotelt, s az annak táptalajt biztosító Sun Islandet egy méretes korallzátony övezi, így hát nem csupán a sziget különleges madárfajaival alakíthatunk ki közelebbi kapcsolatot, amikor ide ellátogatunk, hanem a mélyebb, vizes szegmensek lakóival is. Számos halfaj visszatérő vendégnek számít ugyanis a partok közelében, amelyek az évek során annyira megszokták az emberi közelséget, hogy szinte barátokként üdvözlik a hozzájuk érkező, kíváncsi turistákat.

A Villa Park helyi személyzete több lehetőséget is biztosít vendégei számára, arra, hogy pl. különféle látványetetések alkalmával megcsodálhassák a kisebb-nagyobb halfajokat. Ilyen lehetőség például a naplementekor esedékes ún. „rája-etető séta”, amikor is a csapatokba verődő óriási rájákat figyelhetjük meg közvetlen közelről, végig a part mentén. A túra a sziget nyugati partján kezdődik, s végül a déli oldalon ér véget. Ennek során az utolsó állomás a program koronája, a cápaetetés, ami az egyik panorámás étterem teraszáról nyújt betekintést ezen lenyűgöző ragadozók bőséges vacsorájába.

Természetesen nem kötelező csupán az esti órákban hallest tartanunk, hiszen napközben, akár egy-egy fürdőzés alkalmával is számos gyönyörű, barátságos élőlénnyel találkozhatunk. Ha pedig még egy kis elemózsia (pl. kenyérmorzsa) is akad a tarsolyunkban, biztosra vehetjük, hogy könnyen és gyorsan népszerűséget vásárolhatunk magunknak: a halrajok ilyenkor pillanatok alatt körbevesznek bennünket, amelyek között például makrélákat, de még csinos pillangóhalakat is felfedezhetünk.

Amikor sok hal hirtelen összegyűlik, szinte elkerülhetetlen következmény, hogy kisvártatva újabb vendéget fogadjunk köreinkben: ilyenkor ugyanis szinte borítékolható, hogy néhány madárfaj is tiszteletét teszi, hogy alaposabban szemügyre vehessen bennünket. (És persze a bőségesen megterített asztalt, amit készítettünk a „számukra”.)

A sziget északi csücske is bővelkedik természeti szépségekben és gazdag élővilágban, ugyanakkor fontos megjegyeznünk, hogy itt már mélyebb a víz, ezért az esetleges találkozásokért már beljebb kell úszni és kicsit lejjebb is kell merülni az óceánban.

Mivel a sziget ezen csücskén is található étterem – nagylelkű személyzettel –, ezért nem ritka, hogy az ablakokon kidobált finom falatok mágnesként vonzzák a halrajokat, amelyeket az itteni hidacskákról, valamint a sziklás hullámtörőkről mi is alaposan és közelről megfigyelhetünk. Sőt, nagy esély van rá, hogy utóbbin még békésen pihengető rákokat is megleshetünk.

Az éttermek gyakran látványkonyhával is rendelkeznek, ilyenkor pedig pontosan végigkövethetjük azt a folyamatot, hogy hogyan is készülnek el a finomabbnál finomabb fogások, amelyek nem sokkal korábban még a lábunk alatt, a vízben úszkáltak.